Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Záblesky lesanství

Komu je pojem lesana cizí, označuje chuděru matku, která se snaží pro své dítě dělat to nejlepší. Vaří pouze bio, kojí tak dlouho, jak je to jen možné, vždy a všude preferuje nosítko a vyhýbá se očkování jako čert kříži.

A dneska prostě přišel ten den. Den, kdy se ta skrytá lesana ve mně začala drát na povrch. Dopoledne jsem měla domluvenou návštěvu u kamarádky. V praxi to znamená, že sbalím dítě a dorazím ke kamarádce. Kamarádka bydlí asi tak 20 minut pěšky, 25 minut pěšky s kočárem a 5 dní a 18 hodin pěšky s dítětem, které odmítá jet v kočáru. Pak existuje ještě možnost jít 10 minut pěšky na tramvaj, svézt se jednu zastávku a jít další minutu pěšky k jejímu domu. Stála jsem před osudovým rozhodnutím. Kdo je z Ostravy, tak asi zaregistroval, že nám frézují Rudnou (dost důležitá ostravská silnice), všude kolem mého bydliště na mě číhají nápisy „průchod staveništěm“. Do toho konstantně 3 dny prší. Neměla jsem prostě nervy na kočár. Napadl mě tedy spásonosný nápad. Po sto padesáti letech vytáhnu manducu a prostě tam dojdem s nosítkem. To bude pecka!

Problém je v tom, že ale nemám lesanské zkušenosti, takže jsem netušila, kam nacpu těch milion věcí, které pro Emmu budu potřebovat. S kabelkou asi nepůjdu, tašku přes rameno, ideálně značky Envirosax, jak jsem vyčetla na emiminu, prostě nevlastním. Takže mi zbývalo šáhnout po krutopřísně přírodním „kečua“ nebo „kveča“, co já vím, batohu z Decathlonu. Ano, myslím tím Quechua. Děsilo mě, že budu vypadat jak sebevražedný atentátník. Na zádech batoh a na břiše dítě dost staré na nošení na břiše. Ale pak jsem si řekla, že jen povrchní lidé se zajímají, co si o nich myslí okolí, a koneckonců nepocházím zrovna ze snobské čtvrti, takže jsem povzbuzena svým praktickým řešením a lesanstvím vyrazila.

Počasí nám přálo. Vlhkost sice dosahovala úctyhodných 94%, ale aspoň, jak bychom řekli my, buranští Ostraváci, nechcalo. Nebo ne nějak moc. Za stálého prozpěvování travička zelená, abych zabavila dítě, jsme úspěšně s nošencem prošli staveništěm a došli na první kontrolní bod – zastávku tramvaje. Zde Emma zbystřila, neb zastávku poznala a začala se dožadovat jízdy. Prakticky jsem ji tedy vyprostila z nosítka, to schovala do svého batohu a svezly jsme se jako dámy. Dámy s batohem. (Ano, batoh nesu těžce, nejsem přece žádná studentka nebo výletnice, ale zasloužilá matka.)

Zajímavější byla cesta zpět. Pršelo neskutečně, ale já si prostě chtěla zažít ten pocit souznění s přírodou, takže jsme těch 25 minut prostě šly v dešti. Teda já šla a Emma pobrekávala v nosítku, protože jí to v něm nebavilo.

Nyní s odstupem asi 8 hodin mám pocit, že lesanství prostě není cesta pro nás. Navíc na zahradě u Rudné asi bio nevypěstujem a Emma už má stejně hexu za sebou.

Autor: Hana Bordovská | středa 15.5.2019 20:16 | karma článku: 15,21 | přečteno: 644x
  • Další články autora

Hana Bordovská

Sranda musí být aneb jak jsme se vyhli návštěvě ORL pohotovosti

Naše manželská dynamika při třech dětech a totálním splynutí duší je taková, že už ani nemusíme používat slova, stačí pohledy...ale vsaďte se, že když si jednou za uherský rok chceme něco říct, dopadne to takhle.

6.6.2023 v 19:06 | Karma: 26,58 | Přečteno: 771x | Diskuse| Ona

Hana Bordovská

Dovolená na samotě

Jen nás pět, chalupa z roku 1923, žádný signál a zelené pastviny. Z rodinné dovolené v Rychlebských horách přijedeme zrelaxovaní, znovuzrození, prakticky úplně jiní lidi.

3.6.2023 v 20:28 | Karma: 20,88 | Přečteno: 522x | Diskuse| Ona

Hana Bordovská

Růža

Růža je moje nová kamarádka. Je jí 75, má zakouřený obývák, ostravský humor a samozřejmě pejska. Je skvělá! "Moje" jediná babička, která vypráví.

2.6.2023 v 22:01 | Karma: 21,61 | Přečteno: 458x | Diskuse| Osobní

Hana Bordovská

Den rodiny jsme oslavili dočasnou deportací nejstarší dcery

Úplnou náhodou jsme se dozvěděla, že je dneska den rodiny! Nechápu, jaktože mi to nikdo neřekl. Po včerejším u nás doma záhadně promlčeném dni matek mi prozřetelnost dala další šanci k oslavám.

15.5.2023 v 14:51 | Karma: 17,02 | Přečteno: 531x | Diskuse| Ona

Hana Bordovská

Jak nám opravují semafor

Česká republika je kouzelná, řekla bych až pohádková země. Co za sedmero horami na západ trvá pár dní, u nás sedmero let. Ne jinak tomu je i s opravou semaforu na Rudné v Ostravě.

5.5.2023 v 20:46 | Karma: 19,09 | Přečteno: 448x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hromadná nehoda u letiště zastavila Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  20:36

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly v pondělí na 27. kilometru Pražského...

Trojský koník v Evropě. San Marino se stalo základnou ruských špionů

29. dubna 2024

Premium Jeden z nejmenších států v Evropě vzbuzuje čím dál větší pozornost západních tajných služeb....

Jaká práce lidem zbyla? Spolupráci s OpenAI vedou z médií i Financial Times

29. dubna 2024  19:39

Financial Times (FT) se stal prvním významným britským zpravodajským médiem, které uzavřelo...

Špehovali, zpřístupňovali trezory. Jak se ruští „krtci“ ve Vrběticích činili

29. dubna 2024  19:34

Série výbuchů a incidentů v Evropě, včetně explozí v muničním areálu ve Vrběticích z roku 2014,...

  • Počet článků 140
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 804x
Mladá, vdaná, trojnásobná full-time matka o radostech a ... radostech mateřství. Dámy, jedeme v tom spolu!

Seznam rubrik