Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsme šli žádat o pas

Kdo má děti, ví, že existují místa, která jsou za trest. Čekárny! Je jedno jestli u doktora nebo na magistrátě, zkrátka čekárny. Místa, kde se čeká. Ideálně bez řvaní, drobků a vandalismu. 

No ale protože my jsme silní jedinci a s chutí do toho půl je hotovo, vyrazili jsme jedno krásné odpoledne vysedět si frontu na pasy, naše lístky do hypotetické, potenciální svobody. Naše výprava skončila dříve než začala, protože jakmile jsem zmáčkla magické tlačítko "příjem žádostí o cestovní doklady", stroj na mě vyplivnul odpověď selsky řečeno "nas*at" neboli "dnes jsou již kapacity obsazeny, přijďte jindy". Muž to okomentoval celkem oprávněným "jsem to říkal, kašlem na to" a šli jsme na idylickou procházku, protože procházky se třemi dětmi jsou vždycky idylické. Nicméně já se nevzdávám. 

Akce č. 2. Úterý ráno. Celá rodinka vybavená pexesem, černým petrem, rodnými listy, spoustou jídla a hlavně dobrou náladou vyrazila na magistrát. Tam jsem namačkala 5x příjem žádostí o cestovní pasy, neb každý musíme mít svůj lísteček. A šli jsme hypnotizovat vyvolávací systém. 1068. Ok, my máme 1091, 1092, 1093, 1094, 1095. To bude hned. Jen co můj syn zešikanuje všechny děti, které si v ubohém dětském koutečku budou chtít hrát s volantem, jedinou použitelnou hračkou. Takže kojence vyfasoval muž a já si hrála na ministra spravedlnosti a snažila se odklánět veškeré konflikty. No a za tři čtvrtě hodinky píplo 1091 a my se všichni nahrnuli k přepážce. 

Paní: "Vás je tolik? Tak se rozdělte, budete to mít rychleji." 

Fajn, muž se synem vyklidili pole a já s dcerami strávila příjemných dvacet minut focením, placením a kontrolováním údajů. Milé dopoledne. 

Paní: "Nemáte s sebou starý pas? No tak ho přinesete, až si přijdete pro ten nový."
Já: "Já nemám svůj starý pas."
Paní: "No ale to je problém, to budete muset nahlásit ztrátu pasu."
Já: "Kde jako?"
Paní: "No o patro níž."
Já: "To si jako mám vzít zase lísteček a jít o patro níž?" 
Paní: "No...ano."

A pokračovalo se dál. 
Já: "Promiňte, ale ten pas je už dávno prošlý a na staré jméno, to musím opravdu hlásit ztrátu?"
Paní: "No ano."

Fajn. Mezi námi - ta ztráta vypadala asi tak, že ve svém obvyklém záchvatu "vyhazujuvšechnykrámykterénepotřebuju" jsem svůj i manželův pas vyhodila do směsného odpadu s tím, že kdybych ho dala do plastu nebo papíru, jistě by jej někdo zneužil. Uznávám, dost blbý nápad, ale kdo to mohl tušit, že? 

Když vylezl muž, ptám se, jestli taky bude muset jít pro pitomý lísteček a hlásit "ztrátu" pasu v prvním patře. 

"Ne, ta paní to se mnou vyplnila."
What??? Sexismus, rasismus, diskriminace, ženy sobě! Stačí, aby chlap šel vyřizovat pas s malým děckem a vůbec bych se nedivila, kdyby mu vyměnila i řidičák a zřídila platební kartu u banky dle výběru. 

Takže nevadí, jdu si vyžrat svoji blbost. Přepážka číslo dvě, kojenec v nosítku vříská na celý úřad.

Já: "Chci nahlásit ztrátu pasu." 
Paní: "Takže vydal ten a ten úřad?"
Já: "Nevím...Asi ano?"
Paní: "Měla jste ho vrátit v roce 2019."
Zasmála jsem se. 
Paní: "No to se nesmějte, za to jsou pokuty, pas je majetek státu, stejně jako občanský průkaz."
Já: "Ano, ano, jistě, to máte pravdu." modlíc se, aby mě teda nezkásla. 
Už už jsem se klidnila, jak to mám za sebou, když mi paní přisunula papír, kde jsem měla napsat, kdy, kde a jak se mi pas ztratil. 
Napsat, že před půl rokem, doma, hodila jsem ho do koše, mi přišlo blbý, takže to určitě to bylo při stěhování v roce 2015. 

No...já jen doufám, že už nás nic nepřekvapí. A moc se těším, až si pasy těch mých koblížků zase poletím vyzvednout. Protože kdo ví, Amerika nebo Austrálie už na nás čekají. 

PS: kdo by chtěl ještě podotknout, že jsem byla úplně blbá, tak to je zbytečné, netřeba se obtěžovat, to už vím. Hezký den. 

Autor: Hana Bordovská | středa 23.3.2022 19:53 | karma článku: 25,43 | přečteno: 887x
  • Další články autora

Hana Bordovská

Sranda musí být aneb jak jsme se vyhli návštěvě ORL pohotovosti

Naše manželská dynamika při třech dětech a totálním splynutí duší je taková, že už ani nemusíme používat slova, stačí pohledy...ale vsaďte se, že když si jednou za uherský rok chceme něco říct, dopadne to takhle.

6.6.2023 v 19:06 | Karma: 26,58 | Přečteno: 771x | Diskuse| Ona

Hana Bordovská

Dovolená na samotě

Jen nás pět, chalupa z roku 1923, žádný signál a zelené pastviny. Z rodinné dovolené v Rychlebských horách přijedeme zrelaxovaní, znovuzrození, prakticky úplně jiní lidi.

3.6.2023 v 20:28 | Karma: 20,88 | Přečteno: 522x | Diskuse| Ona

Hana Bordovská

Růža

Růža je moje nová kamarádka. Je jí 75, má zakouřený obývák, ostravský humor a samozřejmě pejska. Je skvělá! "Moje" jediná babička, která vypráví.

2.6.2023 v 22:01 | Karma: 21,61 | Přečteno: 458x | Diskuse| Osobní

Hana Bordovská

Den rodiny jsme oslavili dočasnou deportací nejstarší dcery

Úplnou náhodou jsme se dozvěděla, že je dneska den rodiny! Nechápu, jaktože mi to nikdo neřekl. Po včerejším u nás doma záhadně promlčeném dni matek mi prozřetelnost dala další šanci k oslavám.

15.5.2023 v 14:51 | Karma: 17,02 | Přečteno: 531x | Diskuse| Ona

Hana Bordovská

Jak nám opravují semafor

Česká republika je kouzelná, řekla bych až pohádková země. Co za sedmero horami na západ trvá pár dní, u nás sedmero let. Ne jinak tomu je i s opravou semaforu na Rudné v Ostravě.

5.5.2023 v 20:46 | Karma: 19,09 | Přečteno: 448x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 140
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 804x
Mladá, vdaná, trojnásobná full-time matka o radostech a ... radostech mateřství. Dámy, jedeme v tom spolu!

Seznam rubrik