Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Končím s českým mateřstvím

Česká matka to má těžké. Asi nejtěžší na světě. A kdyby českou matku náhodou napadlo, že to není taková řehole, kamarádky (rovněž české matky) ji ubezpečí, že ano!

Česká matka to má těžké. Je s dítětem doma a leze jí to na mozek. Možná už ani to ne, neb mozek vykojila někdy mezi prvním a druhým rokem dítěte. Závidí muži, který chodí do práce. Muž si do práce chodí odpočinout, zatímco ona doma těžce dře. Musí vychovávat dítě, péct buchty, vysávat a dělat fotoknihy. Protože fotoknihy se samy neudělají. 

Pokud je v případě stížností posílána mužem do práce, urazí se (můj případ), protože koná záslužnou, až charitativní činnost, kterou by nikdo nezvládl tak dobře jako ona a nikdo ji za to neocení. Pokud ji muž neposílá do práce, cítí se ponížena na hospodyni, která ztratila kontakt s normálním světem a vůbec - nikdo si jí už neváží jako ženy. 

České matky kamarádky se mezi sebou vzájemně poplácávají po vykojených ramenou, na kterých nesou kromě váhy dítěte v ergonomickém nosítku i váhu všech výchovných poznatků všech kultur a generací,a litují se navzájem, jak těžký úděl v dnešním světe plném informací, technologií a montessori mají. Matky nekamarádky mezi sebou provozují mírumilovný sport "Kdo hůř?!" Noo, ten můj vůbec nespí, budí se každou hodinu, Vidíš ty kruhy pod očima? No jo, ale ta moje zase vůbec nechce jíst. A víš jak, ty máš jedno, ale až budeš mít dvě. A ty máš holky, ale já mám kluky. A ty máš chlapa, který je ve 4 z práce doma. A ty máš zase babičku. Tahle hra nemá objektivního vítěze, neb každá sportovkyně je nekompromisně přesvědčena, že vyhrála. 

A tak dneska, když jsem uspávala kojením v posteli naše třetí dítě, po tom, co jsem ukládala i naše dvě starší děti, ne proto, že bych měla chlapa ignoranta, ale protože všichni mají mama období (ano, mám to těžké, já vím, nemusíte mi to říkat, ale díky), tak jsem se zamyslela. Proč? Proč mám do háje pocit, že to je tak těžké? Jako jo, synovy záchvaty a dceřino fňukání jsou pro mě jak rudý hadr pro býka, ale kdy v životě ještě budu mít šanci celé dopoledne stavět kostičky na sebe, číst pětistránkové knihy pořád dokola a přitom teda provést tak náročné úkony jako poskládat prádlo nebo uvařit těstoviny? 

Takže! Ač si matky nedávají předsevzetí, protože "na to jako fakt nemám myšlenky", "zkus si vzít moje děcka a uvidíme, jestli budeš mít náladu na předsevzetí", "moje jediný předsevzetí je přežít", já si teda dneska dávám cíl užít si rodičovskou dovolenou tak, jak mi to jen moje české kořeny dovolí. A až se mě někdo příště starostlivě zeptá: "Tak coo? Jak to dáváš? Hrůza, že?" Tak řeknu, že je to super a že si užívám dovolenou. Asi nejdelší v životě by the way. 

Tak a končím. Právě mi v chůvičce řve dítě. Moje instat reakce: "Do prd..." Ale ne! Já se to odnaučím. Jsem totiž sluníčková máma. A jdu kojit jednorožčí mléko. 

Autor: Hana Bordovská | čtvrtek 13.1.2022 23:02 | karma článku: 28,97 | přečteno: 1203x
  • Další články autora

Hana Bordovská

Sranda musí být aneb jak jsme se vyhli návštěvě ORL pohotovosti

Naše manželská dynamika při třech dětech a totálním splynutí duší je taková, že už ani nemusíme používat slova, stačí pohledy...ale vsaďte se, že když si jednou za uherský rok chceme něco říct, dopadne to takhle.

6.6.2023 v 19:06 | Karma: 26,58 | Přečteno: 771x | Diskuse| Ona

Hana Bordovská

Dovolená na samotě

Jen nás pět, chalupa z roku 1923, žádný signál a zelené pastviny. Z rodinné dovolené v Rychlebských horách přijedeme zrelaxovaní, znovuzrození, prakticky úplně jiní lidi.

3.6.2023 v 20:28 | Karma: 20,88 | Přečteno: 522x | Diskuse| Ona

Hana Bordovská

Růža

Růža je moje nová kamarádka. Je jí 75, má zakouřený obývák, ostravský humor a samozřejmě pejska. Je skvělá! "Moje" jediná babička, která vypráví.

2.6.2023 v 22:01 | Karma: 21,61 | Přečteno: 458x | Diskuse| Osobní

Hana Bordovská

Den rodiny jsme oslavili dočasnou deportací nejstarší dcery

Úplnou náhodou jsme se dozvěděla, že je dneska den rodiny! Nechápu, jaktože mi to nikdo neřekl. Po včerejším u nás doma záhadně promlčeném dni matek mi prozřetelnost dala další šanci k oslavám.

15.5.2023 v 14:51 | Karma: 17,02 | Přečteno: 531x | Diskuse| Ona

Hana Bordovská

Jak nám opravují semafor

Česká republika je kouzelná, řekla bych až pohádková země. Co za sedmero horami na západ trvá pár dní, u nás sedmero let. Ne jinak tomu je i s opravou semaforu na Rudné v Ostravě.

5.5.2023 v 20:46 | Karma: 19,09 | Přečteno: 448x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 140
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 804x
Mladá, vdaná, trojnásobná full-time matka o radostech a ... radostech mateřství. Dámy, jedeme v tom spolu!

Seznam rubrik