Karneval - zkouška mateřství, zkouška ohněm

26. 01. 2021 19:24:13
"Jé, vy budete mít příští týden karneval, musíme ti vymyslet nějakou masku." "Co to je kanejal?" "Taková slavnost, na kterou se lidé za něco převlékají." Za co do háje ty holky kromě Elzy a muchomůrky a Karkulky chodí?

A je to tady. Otázka, která zaměstnává mou mysl po celý zbytek dne. Každou volnou vteřinu věnuju karnevalu. Tak moje holčička půjde na karneval! To je nádherné. Za co půjde? Za muchomůrku jako jsem šla já - stopro ne. Nic proti mami, ale Emma nesnese na hlavě skoro nic, natož, jak píší matky na emiminu, ze čtvrtky vyrobený klobouček. Co ta Karkulka? Hm, nemáme červené hadry, ani tu čapku, ani ten košík. To neklapne. No určitě kostým nekupuju, to vůbec, chci být tvořivá, chci, aby moje dítě zářilo, ale aby bylo vidět, že je to domácí výroba, tak jako co dům dal, žádné zbytečné serepetičky. Wow...tak už nevím. Bárt půjde za mimoně až vyroste, to vím určitě, ale co Emma. Za Pepu jít nemůže, to by nešlo. Kurňa, ona nezná skoro žádné pohádky. Nějaká tuctová no-name princezna, to je slabé, Elzy budou všechny. Co máme ještě v té knížce za pohádky? No za tři kůzlata, prasata nebo medvědy asi nepůjde. Hrnečku vař? Blbost, obyčejná holka s hrnkem, to by teda zazářila. Pipi dlouhá punčocha, Šebestová? Však to nezná, to je kravina, pak se jí někdo zeptá, za co jde a ona ani nebude vědět. Ten karneval je větší výzva, než jsem si myslela. Dojde tedy na nejhorší.

"za co na karneval do školky emimino"

A je to tady, kupa nápadů. Pro šikovné maminky. Které něco rychle spíchnou. Haha, spíchnou, jasně. Já jehlou zašiju tak max díru a ještě tak blbě, že pak ty hadry stejně radši dám pryč. A? Zvířátko, no to není špatné. Kočička třeba píšou, jo, to by se Emmě líbilo nebo pozor, jooo! Beruška. No to je nápad, Emma bude kouzelná!

Půlku dne jsem zabila vymýšlením, za co dítě půjde. Tu druhou tím, jak jí kostým vymyslím, abych skoro nic nemusela koupit (nejsem lakomec, ale minimalista) a vypadalo to dobře. Na netu to znělo strašně jednoduše, tak podomácky vyrobit berušku. No ve skutečnosti to tak easy nebude. Navíc křídla ze "čtvrtky" nebo kartonu padají, Emma žádnou blbost na zádech nesnese. No nevadí, mám to v hlavě. Dneska jsem objednala tykadlovou čelenku a fixy na textil. Obětuju svoje červené a černé triko (být matkou je skutečně oběť) a vyžebrám na mamce pár zicherek. A bude to. Děcko jak ze žurnálu. No tak příští týden uvidíme.

Jinak když muž večer viděl, jak šíleně urputně se tvářím (přemýšlela jsem zrovna, jak vyrobím tu berušku), zalekl se, empaticky se zajímal, co se děje, a následně mě nabádal v odpočinku.

Však jo, odpočinu si. Až bude po karnevale!

Autor: Hana Bordovská | úterý 26.1.2021 19:24 | karma článku: 14.39 | přečteno: 430x

Další články blogera

Hana Bordovská

Sranda musí být aneb jak jsme se vyhli návštěvě ORL pohotovosti

Naše manželská dynamika při třech dětech a totálním splynutí duší je taková, že už ani nemusíme používat slova, stačí pohledy...ale vsaďte se, že když si jednou za uherský rok chceme něco říct, dopadne to takhle.

6.6.2023 v 19:06 | Karma článku: 26.58 | Přečteno: 768 | Diskuse

Hana Bordovská

Dovolená na samotě

Jen nás pět, chalupa z roku 1923, žádný signál a zelené pastviny. Z rodinné dovolené v Rychlebských horách přijedeme zrelaxovaní, znovuzrození, prakticky úplně jiní lidi.

3.6.2023 v 20:28 | Karma článku: 20.88 | Přečteno: 519 | Diskuse

Hana Bordovská

Růža

Růža je moje nová kamarádka. Je jí 75, má zakouřený obývák, ostravský humor a samozřejmě pejska. Je skvělá! "Moje" jediná babička, která vypráví.

2.6.2023 v 22:01 | Karma článku: 21.61 | Přečteno: 455 | Diskuse

Hana Bordovská

Den rodiny jsme oslavili dočasnou deportací nejstarší dcery

Úplnou náhodou jsme se dozvěděla, že je dneska den rodiny! Nechápu, jaktože mi to nikdo neřekl. Po včerejším u nás doma záhadně promlčeném dni matek mi prozřetelnost dala další šanci k oslavám.

15.5.2023 v 14:51 | Karma článku: 17.02 | Přečteno: 531 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 17.29 | Přečteno: 246 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 25.97 | Přečteno: 367 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 8.72 | Přečteno: 179 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.12 | Přečteno: 9194 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 428 | Diskuse
Počet článků 140 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 797

Mladá, vdaná, trojnásobná full-time matka o radostech a ... radostech mateřství. Dámy, jedeme v tom spolu!

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...