"Zahradničím"

6. 04. 2020 14:18:45
Chtěla bych napsat, že zahradničím. Ale vzhledem k tomu, že nemám co zasít a hlínu prohrabuju dětskýma hráběma ze setu na pískoviště, nebudu zatím mířit tak vysoko. Prostě jakože "zahradničím". A Emma v tom jede se mnou.

Kromě toho, že jsme se minulé týdny doma bavili mužovou angínou, mým nachlazením a Emminou protivností, strávili jsme i dost času na zahradě. Nutila jsem dceru kopat do balonu, házet balonem, hrát tenis (jak se asi dá hrát tenis s dvouletou, dvanáctikilovou parťačkou, jednou raketou a jedním tenisákem?) a celkově jsem se jí snažila předložit celou řadu zajímavých venkovních aktivit, neboť jsme ta menšina, která má štěstí, že nemusíme s rouškama tajně vyrazit do parku a důležitě máchat nějakýma lékama, které jako někam neseme, ale prostě se vyvenčíme u nás na zahradě. Ano, záměrně jsem použila slovo vyvenčíme, protože mi tak mateřsky naskočilo.

Ale postupem dní dceru zahrada se mnou přestávala bavit. Nejvíc jí tak ještě vyhovovalo, když jsem hrabala listí (ne, nemáme exotické stromy, které opadávají na jaře, jen prostě nikdo podzimní listí neshrabal a ono tak úplně nevyhnilo, jak jsem doufala). Ale jinak se naše venkovní pobyty stávaly stále kratšími, s dramatickým koncem, kdy mladá dáma odmítala uklidit hračky, které vykrámovala.

Ale tomu je teď konec. Po roce a půl bydlení v naší rezidenci jsem uchopila Damoklův meč, který nade mnou nenápadně visel, a začala jím hrdě bojovat. Máme na dvorku dva velké, dřevěné truhly s hlínou. Tedy hlínu jsem tam aspoň tušila, ač pod nánosem podivného seschlého plevelu (nebo možná chlouby předchozí majitelky) a jiným bordelem to nebylo tak jisté. Možná myslíte, že přeháním. Ale když si jednou moje sestra přišla s Emmou hrát, začala do toho „truhlíku“ házet lískové oříšky, asi v domnění, že jde o nějaký pseudokompost. Takže situace byla zlá.

Nejde o to, že bych se bála práce, to ne. Jen... Takový květináč je vlastně ekosystém. A to je blbý. Protože jeho součástí je také určité společenstvo. Červy, brouci a tak. Ale dnes jsem překročila vlastní stín a pustila se do očisty těchto nebohých míst s hlubokým potenciálem.

Kvůli nedostatku nástrojů jsem dokonce vytáhla z tajné skrýše hrábě, lopatky a síto na písek. Vyndávala jsem dávno mrtvé rostliny, kameny a jiný, těžko popsatelný odpad. A pak jsem se dostala na čistou hlínu, jejíž vůně mi připomněla dětství a tzv. na mateřských serverech oblíbené „rýpání se v hlíně“. A já zase cítila spojení s přírodou. Takové to spojení, jak asi tak 5 metrů za vašim plotem projíždí auta, autobusy a náklaďáky, ale vy cítíte hlínu. Prohrabovala jsem ji tak entuziasticky, až jsem zlomila hrábě.

Emma: „Mami, spravit.
Máma: „Hm, to už nepůjde. To nevadí.“
Emma: „Mami, spravit.
Máma: „Hm, to musíme vyhodit.“ (Já vím, děsně bio-eko, ale takový je život.)

Pak jsem práci považovala za dokončenou. Ne tak moje dcera, která zemědělství zcela propadla a další půl hodinu prohrabovala hlínu.

A co dělo další den? Ano, to samé. Takže teď už jen čekám, až pojedu udělat týdenní nákup a seženu něco, co se dá zasadit. Ideálně něco, co se zasazuje strašně dlouho, pak to potřebuje sto litrů vody na zalití a vzápětí, tak do tří minut, to vyroste. Něco takového by myslím dceru uspokojilo.

Autor: Hana Bordovská | pondělí 6.4.2020 14:18 | karma článku: 7.97 | přečteno: 236x

Další články blogera

Hana Bordovská

Sranda musí být aneb jak jsme se vyhli návštěvě ORL pohotovosti

Naše manželská dynamika při třech dětech a totálním splynutí duší je taková, že už ani nemusíme používat slova, stačí pohledy...ale vsaďte se, že když si jednou za uherský rok chceme něco říct, dopadne to takhle.

6.6.2023 v 19:06 | Karma článku: 26.58 | Přečteno: 768 | Diskuse

Hana Bordovská

Dovolená na samotě

Jen nás pět, chalupa z roku 1923, žádný signál a zelené pastviny. Z rodinné dovolené v Rychlebských horách přijedeme zrelaxovaní, znovuzrození, prakticky úplně jiní lidi.

3.6.2023 v 20:28 | Karma článku: 20.88 | Přečteno: 519 | Diskuse

Hana Bordovská

Růža

Růža je moje nová kamarádka. Je jí 75, má zakouřený obývák, ostravský humor a samozřejmě pejska. Je skvělá! "Moje" jediná babička, která vypráví.

2.6.2023 v 22:01 | Karma článku: 21.61 | Přečteno: 455 | Diskuse

Hana Bordovská

Den rodiny jsme oslavili dočasnou deportací nejstarší dcery

Úplnou náhodou jsme se dozvěděla, že je dneska den rodiny! Nechápu, jaktože mi to nikdo neřekl. Po včerejším u nás doma záhadně promlčeném dni matek mi prozřetelnost dala další šanci k oslavám.

15.5.2023 v 14:51 | Karma článku: 17.02 | Přečteno: 531 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 20.95 | Přečteno: 366 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 29.11 | Přečteno: 463 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.12 | Přečteno: 188 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.31 | Přečteno: 9269 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 429 | Diskuse
Počet článků 140 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 797

Mladá, vdaná, trojnásobná full-time matka o radostech a ... radostech mateřství. Dámy, jedeme v tom spolu!

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...