Létáme často, létáme rády

10. 06. 2019 20:35:19
Když nepočítám poslední půlrok, letěla jsem v životě jenom jednou. Bylo mi 6 a pamatuju si, že v záchodě v letadle bylo modré želé a že nám ve Fischerovi dali bonbony a super hodinky s letadýlkem místo vteřinovky.

Jenže létat jako dítě a létat s dítětem jsou dvě, po učitelsku řečeno, diametrálně odlišné věci.

Můj muž nadšeně počítá, že jeho dcera po zpátečním letu domů bude mít nalétáno dvakrát více než on. Mimochodem i naše ještě nenarozené dítě má nalétáno více než on. My prostě létáme srdcem a divím se, že nám ještě nedali tu sky priority kartičku, která by mi stejně byla k ničemu, protože zásadně nenastupuji do letadla mezi prvními, neb to znamená udržet dítě v klidu na sedačce o asi tak půl hodiny déle, než je nutné, když nastoupíte jako poslední.

Takže jak vlastně létat správně, abyste měli co nejadrelinovější zážitek?

  1. Bydlete ve městě, které se nachází co nejdále od letiště.
    Pro začátek stačí Ostrava. Tři hodinky vlakem do Prahy, 40 minut přecpaným letištním autobusem, tříhodinové čekání na letišti, protože přece musíte mít rezervu, pak už jen zpoždění a samotný let. Po takto příjemně stráveném dni bude samotný pobyt v letadle pouze třešničkou na dortu vašeho cestování.
  2. Leťte bez doprovodu
    Žádní dva dospělí a dítě, to je pro zbabělce. Já létám s Emmou zásadně sama. Abych však nebyla pokrytec, přiznám, že vlakem s námi jezdí Emmin děda, který se ji snaží, když se nechá, zabavit i na letišti. Bez něj bych nejspíš odpadla ještě v ČR. Ale pro fajnšmekry – rozhodně jen vy a dítě.
  3. Kočár plus kufr je základ
    Zapomeňte na nějakou příruční tašku do letadla. Abyste měli přesuny barvitější, je třeba si pořídit kočár, ideálně nějaký těžko ovladatelný golfáč, a velký kufr, pro dobrodruhy se zadřenými kolečky.
  4. Létejte do takových destinací a v takových časech a datech, kdy nikdo soudný s dětmi nelétá
    Tonoucí se stébla chytá a když se při našem třetím letu stalo, že konečně bylo v letadle ještě jiné dítě než jen to mé, srdce mi zaplesalo a já byla vděčná, že v tom nejsem sama. Očekávala jsem, že se tak nějak budeme vykrývat a nikdo vlastně nepozná, čí dítě řve. Z nějakého záhadného důvodu však ty cizí děti nikdy neřvaly. Ale teorie dobrá.
  5. Zdramatizujte osobní odbavení
    Pokud toužíte po skutečném vzrušení, zapomeňte pod vložkou do kočárku nějaký podezřelý předmět, rozhodně s sebou vezměte domácí skleničku, kterou budou půl hodiny zkoumat, pípejte při průchodu bránou, a vůbec, mějte tašku plnou nezbytností pro dítě, které budou muset projít podrobnější kontrolou. Tím se aspoň zabavíte na dostatečně dlouhou dobu.
  6. Vhodná zábava do letadla
    Slyšela jsem o dětech, které v letadle spí. Prý skutečně existují. Moje dcera mezi ně ovšem nepatří, což je sympatické, protože nic vás nevyčerpá natolik jako hodinu a půl dělat animátora nespokojenému batoleti. Proto s sebou vezměte vhodnou zábavu. Já mám vždycky tunu hraček, knížek a sušenek, které všude padají a nejsou k nalezení. Nicméně to vše dítě přestane bavit ještě předtím, než vůbec letadlo vzlétne, takže pak, přiznejme si to, pokud nemáte anděla, budete muset vytáhnout tajnou zbraň – telefon. Vlastníte-li dítě podobné mému, ani mobil vás nezachrání, a vy přepínáte mezi písničkami a videy batolete dle proměnlivosti jeho nálad. No a nejbližší přísedící jistě ocení, že jste jejich hudební přehled obohatili o největší hity Míši Růžičkové nebo Fíhy Tralaly.

No a za týden zase letím, tak se těším. Letiště jsou mým druhým domovem a slova jako check-in a gate mi zní jako rajská hudba, něco jako hymna. A pro ty, kteří mi mé zkušenosti nevěří nebo jsou vyděšeni, poskytuji slova útěchy, že většinou děti i dospělí let snášejí opravdu dobře. Já jen, že my jsme na ty dobrodružství a tak. Prostě holky do nepohody, o tom napíšu příště.

Autor: Hana Bordovská | pondělí 10.6.2019 20:35 | karma článku: 12.85 | přečteno: 516x

Další články blogera

Hana Bordovská

Sranda musí být aneb jak jsme se vyhli návštěvě ORL pohotovosti

Naše manželská dynamika při třech dětech a totálním splynutí duší je taková, že už ani nemusíme používat slova, stačí pohledy...ale vsaďte se, že když si jednou za uherský rok chceme něco říct, dopadne to takhle.

6.6.2023 v 19:06 | Karma článku: 26.58 | Přečteno: 768 | Diskuse

Hana Bordovská

Dovolená na samotě

Jen nás pět, chalupa z roku 1923, žádný signál a zelené pastviny. Z rodinné dovolené v Rychlebských horách přijedeme zrelaxovaní, znovuzrození, prakticky úplně jiní lidi.

3.6.2023 v 20:28 | Karma článku: 20.88 | Přečteno: 519 | Diskuse

Hana Bordovská

Růža

Růža je moje nová kamarádka. Je jí 75, má zakouřený obývák, ostravský humor a samozřejmě pejska. Je skvělá! "Moje" jediná babička, která vypráví.

2.6.2023 v 22:01 | Karma článku: 21.61 | Přečteno: 455 | Diskuse

Hana Bordovská

Den rodiny jsme oslavili dočasnou deportací nejstarší dcery

Úplnou náhodou jsme se dozvěděla, že je dneska den rodiny! Nechápu, jaktože mi to nikdo neřekl. Po včerejším u nás doma záhadně promlčeném dni matek mi prozřetelnost dala další šanci k oslavám.

15.5.2023 v 14:51 | Karma článku: 17.02 | Přečteno: 531 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 20.18 | Přečteno: 335 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 27.72 | Přečteno: 436 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.11 | Přečteno: 185 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.24 | Přečteno: 9253 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 428 | Diskuse
Počet článků 140 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 797

Mladá, vdaná, trojnásobná full-time matka o radostech a ... radostech mateřství. Dámy, jedeme v tom spolu!

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...