Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nové role, které mi Emma přisoudila

Dítě vám dá nádherný dar. Učiní vás matkou. A kdyby jen to. Ono vás učiní ještě mnohým dalším. Je to velké požehnání. Takže kam mě Emma dostala a co všechno si čistě teoreticky budu moct napsat do životopisu?

Kuchařka, uklízečka a pradlena se nepočítá. Sice tyto činnosti provádíte v mnohem větším měřítku, nicméně původně je na vás nehodilo dítě, ale váš muž.

  • Lékařka, zdravotní sestra a farmaceutka – netřeba dodávat víc. Nurofen nebo paralen čípky? Jak vysokou teplotu srážet? Jak se do háje vytahuje klíště? Zamačkávají se v dnešní době vůbec ještě boule?
  • Učitelka – Jak dělá prasátko? Která je červená pastelka? Ano. A kolik jsou tři bonbonky a dva bonbonky? Nene, čtyři, soustřeď se, Ivanko, to je pět.
  • Vychovatelka – nějak vychovávat musí každý, to je jasné. Pokud máte pocit, že nemusíte, okolí vás právděpodobně nesnáší, protože máte buď úžasné dítě od přírody nebo totálního fracka.
  • Fotografka a kameramanka – nene, už není cesty zpět. Žádné výmluvy. Prostě musíte fotit a točit. Za prvé to děláte samozřejmě pro dítě, které musí mít z každého dne dětství aspoň deset fotek a jedno video, pak také pro rodinu a hlavně pro širokou facebookovou veřejnost, protože vy nejste tak trapná, abyste sdílela fotky snídaně, to nikoho nezajímá, zato děti, ta roztomilá, upatlaná stvoření by v dnešní zkažené době měla zaplavit sociální sítě.
  • Animátorka – tuto pozici bych ráda zdůraznila, protože u batolete to bude váš hlavní pracovní úvazek. Batole má totiž pocit, že jste tady od toho, abyste ho neustále bavila a vymýšlela program. Miluju ty řeči, že je třeba dítě si nechat vyhrát samotné. Věřte mi, že si skoro nic nepřeju víc. Ale zatím jsem prostě animátorka. 24/7
  • Cestovní průvodce – cestu v kočárku využíváte k zasypání batolete opravdovými vědomostmi. Podívej, tady je stromeček a tady je pipi. Kde je auto? Áno, správně. A podívej, pejsek!
  • Tlumočnice – přijde období v životě dítěte a matky, kdy pouze ona sama ví, co její ratolest praví, a proto pokud drobečkovi chce rozumět i někdo jiný, chtě nechtě, musí matka překládat. Pro ilustraci uvedu střípky z Emminého slovníku. Bapa = panenka, bapa = papír, bopa = boty, mmmba = bunda. Nezasvěcený nemá šanci.
  • Módní poradkyně – sladit růžovou a bílou prostě není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Já sice chodím jako šupák a raději si vše kupuji černé nebo tmavě modré, ale moje dítě rozhodně nepůjde se srdíčky na mikině a s kytičkami na legínách. To je módní zločin.
  • Kadeřnice – v pohodě. Zvládám stříhání i společenské účesy na úrovni.  
  • Policistka – nene, zvedni to a hoď to do koše. Sušenka na zem nepatří. Čepičku musíme nasadit, venku je zima. Emmo! Přes cestu vždycky chodíme za ruku.
  • Architektka dětského pokoje. Co na tom, že na kuchyň se nesáhlo 10 let a ty dva obrazy, které nutíte manžela už tři roky pověsit do obýváku, pořád smutně leží za skříní. Dětský pokoj musí být prostě dokonalý! Která světýlka navěšet nad postýlku a u koho si objednat dřevěnou desku se jménem?
  • Advokátka – nikomu to nepřeju, ale přijdou situace, kdy se vaše dítě bude chovat příšerně. Ještě mnohem příšerněji než příšerně. Tak moc, že to zarazí dokonce vás, a to jste už slušně ostřílená matka. V tom případě se sama dobrovolně vrhnete do role advokáta. Ubráníte dítě před každým a na vrch ještě obžalujete zuby nebo posun času.

Rolí by bylo více a více. Třeba řidič, spánkový poradce. Ve školce se z vás nejspíš stane k tomu všemu švadlena. Každopádně píšu článek odpoledne, Emma konečně usnula, takže já jdu taky. 

Autor: Hana Bordovská | pátek 24.5.2019 19:50 | karma článku: 12,82 | přečteno: 464x
  • Další články autora

Hana Bordovská

Sranda musí být aneb jak jsme se vyhli návštěvě ORL pohotovosti

Naše manželská dynamika při třech dětech a totálním splynutí duší je taková, že už ani nemusíme používat slova, stačí pohledy...ale vsaďte se, že když si jednou za uherský rok chceme něco říct, dopadne to takhle.

6.6.2023 v 19:06 | Karma: 26,58 | Přečteno: 771x | Diskuse| Ona

Hana Bordovská

Dovolená na samotě

Jen nás pět, chalupa z roku 1923, žádný signál a zelené pastviny. Z rodinné dovolené v Rychlebských horách přijedeme zrelaxovaní, znovuzrození, prakticky úplně jiní lidi.

3.6.2023 v 20:28 | Karma: 20,88 | Přečteno: 522x | Diskuse| Ona

Hana Bordovská

Růža

Růža je moje nová kamarádka. Je jí 75, má zakouřený obývák, ostravský humor a samozřejmě pejska. Je skvělá! "Moje" jediná babička, která vypráví.

2.6.2023 v 22:01 | Karma: 21,61 | Přečteno: 456x | Diskuse| Osobní

Hana Bordovská

Den rodiny jsme oslavili dočasnou deportací nejstarší dcery

Úplnou náhodou jsme se dozvěděla, že je dneska den rodiny! Nechápu, jaktože mi to nikdo neřekl. Po včerejším u nás doma záhadně promlčeném dni matek mi prozřetelnost dala další šanci k oslavám.

15.5.2023 v 14:51 | Karma: 17,02 | Přečteno: 531x | Diskuse| Ona

Hana Bordovská

Jak nám opravují semafor

Česká republika je kouzelná, řekla bych až pohádková země. Co za sedmero horami na západ trvá pár dní, u nás sedmero let. Ne jinak tomu je i s opravou semaforu na Rudné v Ostravě.

5.5.2023 v 20:46 | Karma: 19,09 | Přečteno: 448x | Diskuse| Ostatní

Hana Bordovská

Jak "týráme" naše děti

Vychovat dítě v dnešní době je věda. Ať se snažíte sebevíc, způsobíte mu trauma. Je jen otázka, jakého typu a v jakém rozsahu.

28.4.2023 v 20:14 | Karma: 36,74 | Přečteno: 1654x | Diskuse| Osobní

Hana Bordovská

Praha bejby (část první)

V dnešní době je moderní cestovat. Do třicítky by každý člověk, který chce něco znamenat, měl stihnout aspoň úplný základ - Bali, Indii, Nový Zéland, New York a ideálně Barmu.

10.4.2023 v 19:57 | Karma: 20,85 | Přečteno: 518x | Diskuse| Cestování

Hana Bordovská

Mořská panna

Je to tady. Děti jsou uzdraveny, tudíž se začínáme účastnit opět sociálního života. Tím myslím školku a kroužky, ne žádné odvážné akce a la Žirafy a jiné zvrácenosti.

10.1.2023 v 19:27 | Karma: 15,62 | Přečteno: 396x | Diskuse| Ostatní

Hana Bordovská

Jak jsem frajerka jezdila ve sněhu

Zakládám si na tom, že jsem emancipovaná žena. To znamená, že mám řidičský průkaz a živnostenský list. Díky kterému vydělám asi tolik, že nemusím ani podávat daňové přiznání, takže je všem jasné, jak to s mojí emancipací asi je.

16.12.2022 v 19:12 | Karma: 20,44 | Přečteno: 605x | Diskuse| Osobní

Hana Bordovská

Jak jsem poprvé žebrala

Není nic romantičtějšího než v pohádkové vánici pobíhat s málo navlečeným dítětem v areálu nemocnice a ... žebrat. Ano, true story.

12.12.2022 v 22:58 | Karma: 27,75 | Přečteno: 886x | Diskuse| Osobní

Hana Bordovská

Mé nervy přicházejí

"Děti, nepokoušejte to, nepokoušejte to" sklíčeně varuji své děti, když se po koupání nehodlají oblékat. Dcera v předvánočním období celkem trefně poznamená: "Copak? Tvoje nervy přicházejí?" Jo, moje nervy a Vánoce...

8.12.2022 v 21:06 | Karma: 22,10 | Přečteno: 553x | Diskuse| Ona

Hana Bordovská

Jak jsme zdobili stromeček

Stromek jsme zdobili už včera. Protože jsme duší Amíci. Kdybych uměla upéct krocana, tak snad slavíme Den díkuvzdání, ale já neumím ani kachnu, takže banán. Off topic. Strojení stromu se třemi pomocníky je...

5.12.2022 v 22:43 | Karma: 16,83 | Přečteno: 422x | Diskuse| Osobní

Hana Bordovská

Studujte ty logopedie!

Doba je tvrdá. Já ještě vyrostla ve výjimečném čase, kdy jsem si své povolání mohla vybrat sama. A stejně jsem si vybrala blbě, takže se mi tady množí dotazy typu, co budu po rodičáku dělat. Joo, to bych taky ráda věděla. Ale!

17.9.2022 v 9:34 | Karma: 16,03 | Přečteno: 490x | Diskuse| Ona

Hana Bordovská

Naše příměstská dovolená

Dovolenou jsme letos vynechali, ostatně jako posledních 6 let. Děti používáme jako výmluvu pro naši pohodlnost zažívat stejně vypjaté situace s dětmi jako doma, jen na neznámých místech za nemístné peníze.

10.7.2022 v 18:09 | Karma: 18,53 | Přečteno: 512x | Diskuse| Osobní

Hana Bordovská

Záda

Je mi 28. To samo o sobě je pro mě celkem revoluční informace, protože od mých posledních narozenin žiju v tom, že je mi 27. Ještě převratnější je ovšem fakt, že jsem si minulý týden odrovnala záda.

1.7.2022 v 21:42 | Karma: 22,69 | Přečteno: 629x | Diskuse| Osobní

Hana Bordovská

Jak jsem volala operátorovi aneb rušíme ty internety

Můj životní příběh s modrým operátorem je hořkou tragikomedií. Táhne se již spoustu let, spoustu telefonátů a spoustu návštěv poboček. Ale dnes jsem podnikla první krok ke skutečné svobodě.

14.6.2022 v 22:29 | Karma: 41,45 | Přečteno: 11447x | Diskuse| Ostatní

Hana Bordovská

Si spolu vyhrajou říkali

Joo, víš jak, věkový rozdíl dva roky? Si spolu vyhrajou. Prakticky nebudeš muset nic dělat. Ano, ano, ano.

30.5.2022 v 19:37 | Karma: 23,58 | Přečteno: 802x | Diskuse| Ona

Hana Bordovská

Jak si najít kamarádky matky

Z internetů jsem vypozorovala, že některé novopečené maminky mají problém si najít kamarádky s dětmi. A to je trápí. Takže krátký guide, jak na to.

17.5.2022 v 20:25 | Karma: 17,53 | Přečteno: 546x | Diskuse| Ona

Hana Bordovská

Co jste (ne)chtěli vědět o kojení

Kojím první ligu. Odkojila jsem dvě a půl dítěte. S dvěma párměsíčními přestávkami mým tělem proudí mateřské mléko již čtyři a půl roku. Takže jsem se pasovala do role kojologa, případně i prsoatra.

29.4.2022 v 23:07 | Karma: 25,84 | Přečteno: 740x | Diskuse| Ona

Hana Bordovská

Z deníku mimina - na mámu leze jaro

Máma se neumí starat o kytky. A ví to. Proč asi nemáme ani jednu pokojovku? Vrchol naší flóry jsou tulipány, které si přihazuje k nákupu z Tesca, a nějaká ta plíseň za knihovničkou. Jenže přichází jaro, že jo...

23.4.2022 v 19:13 | Karma: 19,97 | Přečteno: 531x | Diskuse| Ona
  • Počet článků 140
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 804x
Mladá, vdaná, trojnásobná full-time matka o radostech a ... radostech mateřství. Dámy, jedeme v tom spolu!

Seznam rubrik